Dubai en noord Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van stein-rianne - WaarBenJij.nu Dubai en noord Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van stein-rianne - WaarBenJij.nu

Dubai en noord Thailand

29 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Voor we weggingen had ik besloten dat ik een reisdagboek bij zou gaan houden nou dat is gelukt alleen dan wel op papier. Nu neem ik na anderhalve maand eindelijk de moeite om te gaan typen.

Na maanden lang voorbereiden kwam daar dan de meest chaotische dag van het jaar, de de dag van ons vertrek. We dachten alleen onz tas nog in te moeten pakken (ja dat hadden we ook nog niet gedaan) en dan klaar te zijn. Dit verliep helaas niet zo soepel als gedacht (Vooral bij mij).
Beide ouders kwamen helpen onze kamers leeg te halen, er waren iets meer spullen dan we hadden gedacht waardoor wij niet meer in de auto pasten en we met de trein moesten. Bijna bij schiphol aangekomen kwam ik erachten dat ik mijn credit card was vergeten. Ja wie vergeet dat nou? nou ik dus..
Gelukkig was de moeder van Bou (mijn huisgenoot) zo aardig om deze naar schiphol te brengen. Toen konden we gelukkig weer rustig ademhalen en een hapje eten. Eenmaal door de douane en mijn ouders en zusje uit het zicht hadik het toch wel eventjes moeilijk maar dat veranderde al snel weer naar enthousiasme. In het vliegtuig hadden we wel zin in een drankje.Ik koos voor de rode wijn, heerlijk, alleen na 2 slokken lag deze de grond en stond er een plasje in zijn zijn schoenen. Goed begin!

Eenmaal aangekomen in Dubai hebben we eerst een half uur vol verbazing door het veelste luxe appartement gelopen. 4 badkamers, 2 slaapkamers, een woonkamer en een keuken op de 29ste verdieping van het marriot hotel. Bizar! Daarna maar lekker naar het strand gegaan en ' savonds heerlijk gegeten met Marc, Iman, Jordy, Celline en Tom.

De volgende ochtend was het tijd voor het grootste winkelcentrum ter wereld. Feest voor mij dus, al helemaal toen ik voor het eerst in mijn leven de victoria secret winkel zag. Hier mocht ik van stein een mooie bikini uitzoeken :) 's avonds gezellig drankjes gedaan in een veelste dure tent. Al betaal je hier overal voor een biertje al minimaal 10 euro.
Voor de rest in dubai lekker gerelaxt en met verbazing zitten kijken hoe sommige vrouwen met boerka's foto's van zichzelf zaten te nemen.. erg benieuwd hoe hun facebook eruit zal zien.

Na weer een heel kort nachtje slaap aangekomen in bangkok, eigenlijk erg moe maar toch maar gelijk op pad. Bij het eerste beste tentje was ook de eerste rat een feit. Daar kon dan ook gelijk het hele terras van meegenieten doordat ik gillend van mijn stoel sprong. schaamtevol.. Daarna maar lekker ratvrij aan het zwembad gaan liggen op het dak van het hotel. Na een uurtje waren we al weer klaar met de hitte en gingen we weer de straat op. daar kwamen we een man tegen die ons wel wilde helpen toen die ons met de kaart zag klungelen en heeft op de kaart een aantal plaatsen voor ons aangestreept en riep een tuktuk voor ons waar we echt maar 30 bhat voor hoefde te betalen (bleek later natuurlijk dat het gewoon een oplichter was). nou wij op pad langs tempels en een kleermaker die mij een mooi pak aan heeft laten meten. hierna weer naar een tempel waar we dit keer wel een oprecht rindelijke vent tegen kwamen die ons naar een reisbureau stuurde voor thaise mensen. hier hebben we het grootste deel an onze reis in thailand uitgestippeld. hierna op kaosan road gegeten en rondgelopen wat al behoorlijk vreemd is voor een westerling.

Na een goede nachtrust voor mij een een wat slechtere voor Rianne omdat ze over ratten had gedroomd gingen we weer op pad in Bangkok. Eerst een riviertour gedaan die best leuk was en daarna een naar een juwelier omdat rianne graag wat sieraden wilde. Jammer genoeg voor de verkoper want na ons bezoek aan het reisbureau hadden alle twee onze creditcards het limiet bereikt... De grote tempel van bangkok was onze volgende bestemming en hij was ook erg mooi alleen een beetje jammer van de 20000 chinezen die ook hadden besloten die middag de tempel te bezoeken. 's Avonds nog een beetje geshopt op koasan road voor zonnebrillen en een nieuw tasje voor mevrouw.

De volgende dag hadden we in de ochtend de trein naar Uyataya de oude hoofdstad van thailand. we waren in de trein aan de praat geraakt met een chilleens, een spaans stelletje en een italiaanse vrouw. Met die groep hebben we de hele dag tempels bezocht en gegeten bij floating markets wat ook wel lachen was. de tempels hier waren allemaal vrij oud en zag het er wat bijzonderder uit dan die nieuwe exemplaren. Maar na de hele dag tempels bezoeken waren we er aan het eind van de middag ook wel redelijk klaar mee. Gelukkig hadden we om 9 uur de slaaptrein naar Chang mai een stad helemaal in het noorden van thailand. in de trein hebben we verrassend goed geslapen en hier ontdekte we ook dat treinen een heel wat beter alternatief is dan met de minibus maar hier in volgende verslagen meer over :).

Aangekomen in de ochtend bij het trein station van chang mai werden we opgehaald en naar het hostel gebracht. we zouden twee dagen later een trekking door de jungle doen dus we werden eerst naar het reisbureau gebracht waar een gezellige ladyboy ons alles heeft uitgelegd. De gastheer van het hostel waar we daarna naartoe gingen was ook zo gay als gordon dus we bleven in dezelfde sferen. 's middags lekker in het park daar geluncht omdat er een bloemen festival was (een soort bloemencorso maar dan met minder bejaarde).

De volgende dag de hele tijd door de stad heen gezworven en verder niks bijzonders gedaan. het hoogtepunt van de dag was de avond! we zijn naar een muay thai wedstrijd geweest, rianne had uberhaupt mnog nooit een gevecht gezien en was wel even ontdaan toen de eerste knockout geslagen werd. De gevechten werden steeds beter en het gewicht van de vechters ging ook omhoog, de finale was een gevecht tussen een itliaan van minimaal 45 jaar tegen een thai van rond de 20. in de 3e ronde gaf de italiaan zoon ontzettende schop op de lever dat de thai zeker 3 minuten niet meer heeft bewogen erg vet. redelijk dronken van het bier en de adrenaline zijn we naar huis gelopen.

de jungle trekking was als volgende aan de beurt. We werden opgehaald met een busje die al behoorlijk vol zat met duitsers zweden en ook een paar nederlanders. We maakten ons wel een beetje zorgen over een wat ouder canadees koppel... Wij dachten hoe kunnen deze bejaarde op een jungle trekking gaan die houden dat toch nooit vol?! En we kregen ook gelijk want de vrouw heeft na een half uur opgegeven en moest terug gedragen worden door een van de gidsen en ja ze was dik voor de mensen die hier een beeld van willen schetsen. na een uurtje of 4 lopen door de jungle met onze gids mr pingpong kwamen we bij een waterval aan waar we lekker hebben gegeten en tot in de late uurtjes hebben gedronken bij het kampvuur. De gierige nederlanders (wij en de andere twee nederlandse jongens) hadden natuurlijk zelf nog een flesje drank meegenomen :). en blij toe dat we een beetje dronken waren want we sliepen op houten planken. De volgende ochtend weer vroeg op om weer meerdere uren door de hete junle te lopen. het is het droge seizoen in thailand dus het was jammer genoeg niet heel groen en de grond was vol met bladeren. In de middag kwamen we aan in een klein berg dorpje waar we zouden slapen. rianne was erg blij want het was een soort kinderboederij met puppies kuikentjes en biggetjes waar we mee konden spelen. Weer een nacht op een bamboegrond had onze rug alleen geen goed gedaan. De derde dag was een vrij zware tocht over erg bergachtig gebied en iedereen is wel een x op ze bek gegaan door de gladde bladeren op de grond. later die dag hebben we nog op olifanten gereden wat wel cool was maar tis toch wel een beetje zielig voor de olifanten maja het zat bij de trekking dus daar ga je als gierige nederlander dan geen nee meer tegen zeggen.

die avond hebben we met een paar nederlandse meisjes gegeten die we ale eerder waren tegengekomenen daarna het nachtleven van changmai bezocht en onze eerste bucket gedronken! dit was ook zeker niet de laatste van die avond of onze reis. de volgende dag hebben we lekker aan het zwembad gelegen en in de avond werd in in een sushi resaurant ziek... kekattack oftewqel diarree.. het was vooral heel fijn dat het restaurant in een winkelcentrum lag en het geen wc had dus ik moest in het winkelcentrum eerst drie roltrappen op met samengeknepen billen voordat ik eindelijk een wc had gevonden. ook wel frapant dat we de hele reis alleen nog maar thais voedsel hadden gegeten en de dag daarvoor voor het eerste westers en daar ziek van zijn geworden. Hierna gingen we richting Laos, eerst nog een nachtje aan de grens door gebracht (Chang Kong) waar we naartoe werden gebracht in een minibus ja onze eerste ervaring met dit voertuig uit de hel. De chauffeur was letterlijk de hele rit aan het vreten waar die het allemaal vandaan haalde geen idee... en om het nog erger te maken zetten die ook nog is een film op. en nee geen engelse film (we zaten met zo'n 13 man in de minibus en geen enkele thai) maar een de thaise versie van american pie waar iigh de chauffeur tijdens het rijden kostelijk om moest lachen. Die avond hebben we erik een nederlandse jongen en sven een belg ontmoet waar we noig een redelijk tijd samen mee zouden reizen. Toen ik rianne even een uit het oog was verloren zag ik haar ineens praten met sven de belg die we op dat moment nog niet kende, ik kwam er bij staan en op dat moment zei hij tegen Rianne (hoor belgisch accent) mag ik u complimenteren met u outfit! toen de mij zag had tie pas door dat we een koppeltje waren en voelde die zich wel even een domme belg maja dat zijn ze wel gewend volgend mij. de volgende ochtend gingen we de slowboat op naar Laos. maar dat verhaal bewaren we voor een andere keer. We zitten op dit moment in een internet cafe in yogjakarta indonesie omringt door 16 jarige die roken en schietspelletjes aan het spelen zijn en het schrijven is dus niet echt rustgevend. We beloven dat de volgende post wat minder lang op zich zal laten wachten dan deze. Ook wil ik alvast mijn excuses aanbieden voor alle taalfouten en het ontbreken van leestekens hoofdletters ik ben namalijk een mongooltje alles wat wel netjes is geschreven zal rianne hebben geschreven dit is namelijk een team effort! fotos komen er ook wat later op of je moet ze maar op FB bekijken.

XXXX Rianne en Stein

• 29 Maart 2015 - 13:54

Marlies:

Lieve Rianne en Stein,
    Hartstikke leuk verslag! Wat een avonturen beleven jullie allemaal!
    Veel plezier dikke kus

• 29 Maart 2015 - 13:57

Dirk:

He tortelduifjes,

Wat een ongelofelijk leuk avontuur,jullie zijn lekker bezig.
    Geniet er maar lekker van.
    Hier is het ook te gek , vreselijk koud en ongelofelijk nat.

xxx Dirk

• 29 Maart 2015 - 19:11

Harold Klaassen:

hoi Buurmeisje en vriend.

het ontbreken van leestekens en hoofdletters ( dan mag ik het ook) doet geen afbreuk aan jullie verslag. wat beleven jullie veel in een korte periode.
    geniet er samen van ... Veel plezier.
    Goed uitkijken voor mensen die het minder goed met jullie menen zoals oplichters en zo.
    hoop snel weer een nieuw reisverslag te krijgen en dan met foto's

Groeten uit Hengelo !

• 31 Maart 2015 - 10:57

Harry Brouwer:

Hallo Rianne en Stein,

Een leuk verhaal en ook een prachtige tocht, ik zal het volgende verslag met veel interesse lezen. Ik wens jullie nog een hele mooie, en een goed vervolg van deze reis, blijf gezond en geniet er van succes.

Groetjes Harry

• 18 April 2015 - 21:08

Pris:

Ik hou van jullie hahahaha. Ga helemaal stuk hier! Klinkt heerlijk lieve schatten! Xxx