Zuiden van Thailand - Reisverslag uit Cairns, Australië van stein-rianne - WaarBenJij.nu Zuiden van Thailand - Reisverslag uit Cairns, Australië van stein-rianne - WaarBenJij.nu

Zuiden van Thailand

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2015 | Australië, Cairns

Hallo volgers van ons reisverslag,

Eindelijk hebben we weer een beetje tijd gevonden in in 'drukke' leventje om weer een verslag te schrijven. we zijn ondertussen al weer een stuk verder en zitten in cairns Australie. Ons verhaal gaat verder in Bangkok waar we voor het eerst weer een beetje konden uitslapen (8.30). We wilde graag onze tassen op het station van Bangkok droppen en daarna nog even de stad gaan bekijken. We dachten we gaan lekker cheap met de bus naar het treinstation en ik had me dan ook goed voorbereid en alle busschema's mentaal opgeslagen. Maar toen we op straat liepen bleek het toch niet helemaal goed gegaan te zijn en hadden we geen idee welke bus we moesten pakken, het werd dus een taxi. Ik had bij mijn vorige bezoek aan Bangkok een pak aan laten meten en ik wilde controleren of dat allemaal wel goed ging, na een klein bezoek bleek het prima te zitten en ze zouden het naar me opsturen (niet dus blijkt nu anderhalve maand later stelletje klootvioolen, daarover hopelijk later meer). Hierna zijn we naar een winkelcentrum geweest en hebben we voor een goed prijsje nieuwe nikes voor Rianne gekocht. en weer naar het station terug gelopen want we hadden wel een beetje genoeg van de Bangkokse tuktuk chauffeurs. Op het station een bak hele smerige noedels gegeten terwijl we vergezeld werden door een aantal ratten onder onze tafel iets wat de smaak ook geen goed deed. Daarna de nachttrein ingegaan op weg naar Koh Toa.

Om half 5 kwamen we aan bij een klein station waar we om die tijd al een ontbijtje konden halen maar wel twee uur moesten wachten op de bus die ons naar de ferry zou brengen. OP de boot bleek het behoorlijk te bewegen en het Thaaise ontbijtje kwam er bij Ri bijna uit. uiteindelijk kwamen we bij een fantastisch mooi eiland aan omringd door een felblauwe zee. We werden in de haven al opgewacht door iemand van ons hotel Buddha view diving resort. Echt heel luxe was het niet maar ze waren wel voor de volle 100% gefocust op het duiken. Ri heeft zich gelijk aangemeld om haar PAdi open water te doen de eerste stap in het leren van duiken. Riannes vriendin Carley was ook in Thailand met vriendin Judith en ook op hetzelfde eiland als wij! We hebben dan ook snel contact gezocht en wat bleek, ze zaten in het hotel naast ons! na wat cocktail en eten in een restaurantje kwamen we weer terug bij ons hotel en wilde we betalen voor weer een nieuwe cocktail, maar uhm waar is onze portemonnee? Die hadden we voor de handigheid in het restaurantje laten liggen, Rianne en ik zijn terug gelopen maar in het restaurant hadden ze echt niks zien liggen... gelukkig zat er alleen maar geld in en geen pasjes.

Rianne moest vanochtend er al vroeg uit om te beginnen met haar open water, ik ging de advance cursus doen maar moest hiervoor eerst een opfris cursus doen. op de boot heeft de instructeur weer alles uitgelegd en in de zee hebben we even geoefend dat ging super goed en het was dan ook een leuke duik na het 7 jaar niet meer te hebben gedaan. Rianne begon haar les met theorie samen met haar Amerikaanse instructeur Dominic, hierna mocht ze het zwembad in om de fijne kneepjes van het duiken te leren. Je leert eerst om je comfortabel onder water te voelen met de duikuitrusting. daarna dingen als je masker vol laten lopen of je gewichten af doen. Ri vond het geweldig en na 4 uur in het zwembad had ze er nog wel langer in willen blijven.

Het begin van mijn advance cursus was gelijk een duik om te herinneren, we gingen de boot op en de kapitein zei dat er een walvishaai gespot was. Nu moet ik uitleggen dat ik het best leuk vond om er 1 te zien maar ik wist niet hoe bijzonder het eigenlijk was. We gingen het water in en het was een vrij mooie duik met veel koraal en een enorme school barracuda's tegen het einde van de duik zag ik hem, de walvis haai, het was nog een jonkie maar alsnog 9 meter lang. De haai kwam op een halve meter afstand van me en wat een bizar mooi beest om te zien. Toen we het water uit kwamen waren alle instructeurs aan het juichen, wat blijkt er waren genoeg instructeurs die al duizenden duiken hadden gedaan maar er nog nooit een gezien hadden :), de reactie die ik dan ook van veel ervaren duikers heb gehad die ik vertelde dat ik er 1 had gezien was: Fuck you!. verder heb ik die dag nog een twee duiken gedaan waarvan de derde een nacht duik was. Erg bijzonder om helemaal in het donker het water in te gaan, je ziet andere dieren en ik vind het ook erg rustgevend om niks te zien behalve waar je je zaklamp op schijnt. Riannes dag begon met een theorie examen waar ze natuurlijk met vlag en wimpel voor is geslaagd. daarna mocht ze eindelijk het water in voor haar eerste echte duik, ze vond het wel spannend maar voelde zich als snel als een vis en het water! ook de tweede duik ging fantastisch goed en Rianne is dan ook helemaal verkocht.

De volgende dag had ik nog twee duiken, wrak en navigatie die gingen ook goed ondanks het zeer slechte zicht (3m) op 30 meter diepte bij het wrak.Rianne haar duiken gingen ook weer goed en was hierna een open water diver haar instructeur zei dat ze een voorbeeldige leerling was en vooral haar luchtverbruik iets wat voor duikers wel een dingetje is was heel goed, ik was super trots op der. na 3 dagen duiken waren we wel kapot en zijn vroeg gaan slapen.

We dachten leuk een scootertje huren vandaag, het kost geen drol en het eiland is vrij rustig. Ik reed en Ri zat achterop, ik vond het wel een beetje eng wat iedereen rijdt als een gek en verkeersregels zijn er niet. Het ging gelukkig goed ookal vergat ik af en toe dat ze in Thailand links rijden. Eerst naar een mooie baai gegaan waar we tijdens het snorkelen haaien en zeeschildpadden hadden gezien. Veder nog op het strand gelegen en nix bijzonders gedaan.

Na Koh Toa gingen we naar Krabi, aangezien Ri vorige keer zo misselijk was geworden had ze dit keer een thaais antimisselijkheids pilletje genomen, dit bleek meer een soort slaappil delux te zijn en ik heb rianne de komende 8 uur op twee boten en de bus niet meer wakker gezien! natuurlijk werden we weer is niet op de plek van bestemming afgeleverd maar aan de rand en moesten we weer in een pokke minibus naar ons hotel.

Die dag wilde we weer een scooter huren maar bij het hotel duurde het te lang. We wilde dus naar de stad lopen en hielden een soort van tuktuk/bus aan die meerdere mensen oppikte. Ik vroeg are you going to the beach? en het antwoord was yes dus prima, we moesten wel op de achterkant staan want er was geen zit plek meer. na een half uur en lamme armen van het vasthouden kwamen we in Krabi aan, maar kennelijk had de chauffeur me niet begrepen want het strand lag waar we net vandaan kwamen dus konden we weer een half uur terug dit keer wel zittend gelukkig. Verder op het strand gelegen en 's avonds een lekker visje gegeten. we wilden ook nog een ladyboy show gaan bekijken maar die was echt extreem duur dus dat hebben we toch maar even overgeslagen.

Koh Phi Phi was de volgende bestemming. na een boottocht van een uurtje of twee kwamen we aan in het mega toeristische Koh PP met allemaal kleine straatjes geen gemotoriseerd vervoer en duizende katten. Het hotel wat we hier hadden het alleen maar slechte reviews maar Ri en ik vonden het allemaal wel meevallen, alleen de badkamer was zo klein dat je zijwaarts op de wc moest zitten. Carley en Judith waren ook op Koh PP en daar hebben we dan ook lekker mee op het strand gezeten en gegeten. Die avond zijn we aan de buckets gegaan die toch wel wat meer alcohol hebben dan verwacht en je kon er limbo dansen, voor elke hoogte die je haalde kreeg je een gratis shotje, vooral Rianne was er vrij goed in... de alcohol viel niet helemaal goed en dat hebben we de volgende dag geweten.

De dag begon dus slecht! hoofdpijn misselijk en een algehele lamlendigheid waar je niet goed van word. Rianne ging nog shoppen met Carley en Judith omdat die vandaag weggingen maar ook dat kon ze vreemd genoeg niet lang volhouden. We hebben letterlijk de hele dag in de kamer in de airco gelegen en zijn alleen voor het ontbijt lunch en avondeten naar buiten gekomen.

Na dat we een dagje waren bijgekomen hebben we een tripje gemaakt met de boot, eerst monkey beach waar Rianne een paar apen over zich heen heeft laten klimmen, Maya beach waar de film de beach op is genomen wat een prachtig idyllisch strand is maar een beetje word verpest door de 300 andere toeristen die het ook graag willen zien. Ook nog gesnorkeld en daarna weer terug naar Koh PP. We waren gister al een paar meiden tegengekomen Marlou en Vera waar we ook in changmai mee waren uitgegaan. Met hen en nog een paar Nederlandse dames zijn we eerst naar de reggae bar geweest waar je tegen andere toeristen kan thaiboxen, ik heb me er nog voor opgegeven omdat ik lichtelijk aangeschoten wel dacht dat ik na 3 maanden kickboxles wel een iemand aan zou kunnen. Na 2 uur wachten hadden ze alleen nog steeds geen tegenstander gevonden voor deze dunne lat en zijn we maar weg gegaan. De nacht eindigde wederom op het strand met meerdere buckets en cocktails, ik zal jullie de details besparen.

Eigenlijk zouden we vandaag al naar phuket gaan om vanaf daar naar Indonesie te vliegen maar RI en ik wilden nog even naar een wat rustiger eiland en dat werd Koh Lanta. Na een boottocht kwamen we aan op dit super rustige eiland met hele mooie lege stranden. We hadden een mooie bungalow vlak bij het strand en er was ook nog een nestje kittens naast ons huisje waar RI en ik alle twee erg blij mee waren! we hebben hier vooral op een scootertje rondgereden en de vele stranden van Kohlanta allemaal bezocht, wat een rust hier en wat een mooie stranden. Het was wel behoorlijk heet 37 graden en meneer en mevrouw luxepaardje wilden wel heel graag een strand bedje want dan konden we wat fijner liggen. nou blijkt dat strandbedjes in thailand verboden zijn door dat er met de tsunami veel mensen gewond door zijn geraakt. Na veel klagen hebben we er dan toch een gevonden en hebben we hier met onze tere billetjes de hele dag op gelegen. Veder was Koh Lanta niet heel bijzonder om over te vertellen op het eerste kakkerlak incident na (ik heb hem heldhaftig vermoord na dat RI en ik een langen discussie hebben gehad over wie hem dood moest maken(rock paper scissor)) en een heerlijk restaurant dat gerund werd door Nederlanders (Red Snapper voor als je ooit naar Koh Lanta mocht gaan).

Van Koh Lanta in 5 uur naar phuket gegaan in de boot en ons favoriete vervoersmiddel de minibus. Voor iedereen die ooit in Phuket is geweest hoef ik dit niet uit te leggen maar voor de mensen die dit sodom en gomorra nog nooit hebben gezien zal ik een klein beeld schetsen. je komt aan op de hoofdstraat en die staat vol en dan bedoel ik ook vol met alleen maar barren met twee dingen erin, 1. paaldansende vrouwen 2. tussen de paaldansende vrouwen in flatscreens waar ze alleen maar voetbal rugby en snooker op uitzonden, wat wil een man nog meer. Rianne daarintegen was wat minder gecharmeerd van deze plek en we hebben ons toen maar laten masseren. Na de massage waren we wel toe aan wat vertier en hebben we een pingpong show bezocht, ik ga hier niet verder over vertellen google het maar... De volgende dag hebben we een beetje door Phuket rondgestruind en heeft RI een mooie henna tattoo laten zetten. 's Avonds was onze vlucht naar Jakarta Indonesië met Air Asia, ik snap waarom het zo heet want alleen Aziaten kunnen in deze stoelen enigszins comfortabel zitten. Na drie uur opgevouwen te zitten kwamen we aan in ons volgende land Indonesie! Daar zullen we volgende keer over vertellen. Sorry voor het lange bericht maar ik ben niet zo goed in het samenvatten :) Ik hoop dat jullie zo wel een proefje krijgen van onze ervaringen.

groetjes Rianne en Stein

  • 18 Mei 2015 - 17:09

    Marlies:

    Hé wat een ontzettend leuk verhaal hebben jullie weer opgeschreven!
    Veel plezier in Cairns dikke kus xx je (s) moedertje

  • 19 Mei 2015 - 09:37

    Dirk:

    Wat een prachtige plaatjes op faceboek en wat een leuk verslag.
    Nog heel veel plezier bij Rigo en Jannemieke en jullie reis terug naar Sydney.
    xxx Dirk

  • 23 Mei 2015 - 19:15

    Tjarda:

    Weer een super leuk reisverslag om te lezen!
    Je genieten echt volop en beleven veel dingen

  • 23 Mei 2015 - 19:19

    Tjarda :

    Mooie foto's op Facebook.
    Have fun there!
    Op naar het volgende.
    Groetjes Tjarda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2015

Java en Bali

18 Mei 2015

Zuiden van Thailand

18 April 2015

Laos en Cambodja

29 Maart 2015

Dubai en noord Thailand

Actief sinds 31 Jan. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 1972

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: